Ve světě Malazu je magie všudypřítomná, nesmírně bohatá a není prakticky možné se jí vyhnout. Stejně tak i na na našem larpu. Mágové mají svá obsáhlá pravidla pro užívání magie a ta jsou koncipována do značné míry tak, abyste se tím vy, nemágové, nemuseli vůbec trápit.
Přesto je ale dobré o magii a její aplikaci ve hře něco vědět.
Základní pravidlo je, že chodbový mág k provozování magie potřebuje mít otevřenou chodbu/stezku. Poznáte to tak, že kolem něj uslyšíte zvláštní, mnohdy až disharmonický zvuk a bude vydávat barevné světlo. Světlo na slunci nemusí být logicky moc vidět. Pro vás to v každém případě znamená, že mág je připraven kouzlit a nebo již kouzlí.
Efekty, které při kouzlení magie vidíte (tedy zvuk a světlo), reprezentují otevřenou chodbu a magii proudící naším světem. Obecně platí, že zvuk i světlo jsou všudypřítomné a nemají jeden zdroj, tedy nevychází z kouzlícího mága. To je důležité zejména tehdy, pokud je mág, který kouzlo sesílá, neviditelný. Vy sice vidíte světlo a slyšíte zvuk, ale reálně není možné chodit okolo a určit konkrétní místo, odkud zvuk a světlo vychází. Platí, že jakmile jej slyšíte a vidíte, je všude stejný a vy jste v dosahu otevřené chodby.
Samozřejmě, že pokud vidíte mága jak svítí, hraje a kouzlí, je i vám zcela jasné že za to co se děje může on. Pokud ale narazíte na skupinu mágů s otevřenými chodbami, může být obtížné přiřknout konkrétní kouzlo konkrétnímu mágovi.
Toto pravidlo má své výjimky.
Existují možnosti, které mágovi umožňují nachystat si pár kouzel dopředu a vypustit je i bez otevření chodby. Stejně tak existují magické předměty nebo artefakty, které umí schovat nějaké kouzlo do sebe a vypustit ho dokáže už kdokoliv. Proto nebuďte překvapení, když vám někdo oznámí herní efekt, aniž byste viděli otevřenou chodbu.
Mág, který na vás sešle kouzlo, vám sdělí hlášku/hlášky. Pokud je to potřeba, sdělí i název kouzla a může stručně popsat jeho efekt na vás a okolí.
Hláškovou tabulku najdete ZDE.
Rozlišujeme dvě kategorie kouzel. První z nich mají efekt jen ve chvíli seslání. Tedy mág sešle kouzlo, to provede požadovaný efekt a konec.
Druhá kategorie kouzel má určenou délku trvání pomocí hlášky “držím”. Mág reprezentuje držení kouzla tak, že skutečně “drží” ruku viditelně zaťatou v pěst. Kouzlo v takovém případě trvá, dokud mág není přerušen, nebo kouzlo nepustí. Konec kouzla ohlašuje mág heslem “pouštím”.
Takže například se můžete setkat s větou: “Paralýza, stojíš, držím”. Znamená to, že budete stát, dokud nezazní “pouštím”, i kdyby tu hlášku mág vypustil s posledním výdechem, než padl mrtvý k zemi. Nebo i poté, co padl mrtvý k zemi. Samozřejmě nezapomeňte, že držím/pouštím, je hlavně technická informace. Nezazní-li pouštím, ale ten mág je evidentně v bezvědomí, tak asi už kouzlo nedrží a hráč jen zapomněl informovat. V nejhorším se prostě ujistíte u hráče, sice to trochu kazí scénu, ale zase míň, než následná hádka mezi hráči.
Na hře se můžete setkat ještě s tzv. kouzly vysokých chodeb. Bude se jednat o velmi mocná kouzla, při jejichž sesílání vám budou sděleny (buď mágem nebo orgánizátorem) všechny potřebné informace. Tato kouzla se budou také ve většině případů sesílat mimo bojové scény, tedy budete mít dost času se s jejich efektem seznámit. Nedivte se tedy, pokud Vám někdo oznámí efekt, který jste nečekali. Může se stát, že je pod vlivem kouzla vysoké chodby. Pokud někde poblíž uvidíte stát mága, který má otevřenou chodbu(svítí) a drží( ruka v pěst) - může to být odpovědí.
Poslední informace, se kterou se můžete setkat, je síla kouzla. To je informace, která není tak docela určena vám, ale je spíš pro jiného mága, který by se mohl snažit vás zachránit. Bývá to hlavně důležité u kouzel, kde dojde k seslání, ale mág už pak není přítomen. Sílu kouzla vám oznámí mág v okamžiku seslání.
Když jste například zhypnotizovaní a přijde váš kamarád/mág a chce vás zachránit, tak potřebuje zjistit s jakou silou kouzla má co dočinění a jestli na to vůbec má.
Takže, když proti vám půjde mág a rozhodne se vám zpříjemnit život, tak uslyšíte:
“mysl - Hypnóza, sedni si a počítej pomalu od jedné do dvou tisíc, úroveň (nebo síla) 5.”
Vy pak musíte doufat, že váš kamarád přijde brzy a je silnější čaroděj, než sesílatel, jinak opravdu budete muset sedět a počítat. Se silou kouzla se můžete setkat i u držených kouzel, ale tam je logicky přítomen i sesilatel a ten už si to s případným magickým oponentem sám vyřídí.
Plecnická Magie
Plecník je kmenový mág, něco jako šaman, který k provozování magie nepoužívá chodby. Kolem něj se neozývá žádný zvuk a není vidět ani světlo. Ke své magii využívá hlavně duše zemřelých, rituály, tetování a kletby. Fungují výrazně odlišně od chodbových mágů, ale stále u nich platí, že když vás svojí magíí přímo aktivně ovlivňují, tak používají klasický systém hlášek, anebo na vás působí na dálku a pak vám daný efekt sdělí ORG.
Ve hře se také můžete setkat s plecnickou duší. Na rozdíl od CP duchů, kteří jsou bíle odění, mají bílou led žárovičku, a jsou bíle líčeni, tak duše plecníka vypadá úplně normálně, jen má na hlavě bílý šátek. Na rozdíl od CP duší, které jsou vidět, tak tuto duši plecníka nevidíte, ani neslyšíte.
A to je skoro vše, přátelé.
Ještě snad by bylo vhodné zmínit, že pokud se stanete cílem kouzla, dejte mágovi najevo, že o tom víte. Nemusíte, když je to u stolu a je to spíš záležitost RP, ale pokud jste v boji a mág na vás ukáže a řekne “za lehké magií”, tak na něj kývněte, že to berete na vědomí. I tím se dá předejít zmatkům a nedorozuměním.