Dovednosti
Základní nadání
Každý strom základního nadání (bojovník, drban/rabiát) má tři okruhy dovedností. Každý okruh obsahuje tři dovednosti. Každý hráč si může vybrat právě jeden strom základního nadání. Každý hráč před hrou získá od orgů několik bodů, za které si dovednosti může nakoupit.
Nákup dovedností probíhá takto:
-
na začátku každá dovednost stojí jeden bod
-
v rámci okruhů cena dovedností exponenciálně roste
-
v daném okruhu každá další dovednost stojí dvojnásobek bodů
-
dovednost mohu nakoupit i vícekrát (navyšuji tím četnost použití)
např. získám 3 body, které si mohu rozdělit. Jako strom základního nadání si vyberu “bojovníka”, ten má tři okruhy, síla, odolnost a psychika.
-
mohu si z každého okruhu koupit jednu dovednost, každá dovednost stála 1 bod. Tj. mám tři dovednosti po jedné četnosti.
-
mohu si z jednoho okruhu koupit dvě dovednosti. První stála 1 bod, druhá stála už 2 body (další by stála 4 body, ale ty už v tomto případě nemám) Tj. mám dvě dovednosti o jedné četnosti.
-
mohu si koupit jednu dovednost, kterou si následně vylepším. První nákup dovednosti stál 1 bod, pak ji koupím jakoby ještě jednou, to mě stálo další 2 body. Tj. mám jednu dovednost o dvou četnostech.
Orientační počet přidělovaných bodů:
-
Prázdný nebo téměř prázdný životopis - 2 body
-
má něco ale bez výcviku - 3 body
-
s výcvikem - stále 3 body ale má navíc dvě dovednosti z výcviku
-
skvěle napsaný životopis s armádní zkušeností - 6 bodů
Četnosti a jejich obnova:
-
Každá dovednost má četnost, tedy kolikrát ji můžete použít.
-
Četnost můžete obnovit 5x za den.
-
Obnovit četnosti můžete kdykoliv chcete.
-
Obnovení je hromadné, tj. obnovujete všechny četnosti u všech vašich dovedností, i u těch, které jste do té doby nepoužili.
Bojovník:
Síla
Silný úder
-
hláška: "Za těžký"
-
po zásahu je cíli uděleno těžké zranění
Silák (nebojová dovednost) (fyz)
-
hláška: není
-
lze využít v situacích, kdy je potřeba hrubá síla (vyrazit dveře, odvalit kámen…apod.)
Mocný úder (fyz)
-
hláška: "Odhození"
-
“A negr plachtil 4 patra”. Pokud bojovník zasáhne protivníka může zahlásit “odhození”. Protivník pak “odplachtí” (intuitivně ve směru úderu) několik metrů od bojovníka (roleplay prosím).
-
Pokud se v cestě “letu” nachází pevná překážka, strom, zeď,...apod., dostává protivník další zranění (za lehké). Člověk není pevná překážka.
Odolnost
Fyzická odolnost
-
hláška: "Ne"
-
vztahuje se na dovednosti, které jsou označeny jako fyzické (fyz)
-
pokud je bojovník cílem nějaké fyzické dovednosti, může odolat. Např. Odhození, omráčení, přesný zásah.
Odolnost na jed
-
hláška: "Ne"
-
vztahuje se na dovednosti (a jedy a otravu obecně), které jsou označeny jako jed (jed)
-
pokud je bojovník zasažen otrávenou zbraní nebo jed pozře, může odolat.
Tuhý kořínek
-
vydržíte +1 lehkých zranění
Psychika
Rozkaz (psych)
-
hláška: "Rozkaz"
-
Postava silou vůle nebo své osobnosti může druhé postavě dát jednoduchý rozkaz nedestruktivního charakteru
-
např. odejdi, sedni si, podej mi to…etc.
-
trvání na scénu
Navázání protivníka (psych)
-
hláška: "Vyzývám tě"
-
použitelnost pouze během boje
-
cíl navázání bojuje pouze se sesilatelem
-
trvání: do prvního zásahu cíle/konec scény
Motivace (psych)
-
hláška: není, místo hlášky krátká motivační řeč
-
touto dovedností můžete komukoliv jednorázově předat jednu dovednost, kterou sami ovládáte
-
pouze na jedno použití
-
trvání na scénu
Drban-Rabiát
Obratnost
Úhyb
-
hláška: “Vedle”
-
prostě jste uhnuli ráně, která vás měla zasáhnout
-
použitelnost pouze v boji (tj. pokud vás někdo překvapí na procházce a “píchne” vás zákeřně do zad, tak to máte smůlu)
Přesný zásah (fyz)
-
hláška: “Přes zbroj”
-
cíli způsobíte zranění, i když má na sobě zbroj
-
technicky vzato, jde o to, že díky své přesnosti, dokážete trefit skulinku ve zbroji
Marauder
-
hláška: není, můžete prohlásit něco ve smyslu: “vyklop všechno co máš u sebe”
-
obírání nemohoucího/mrtvoly bez nutnosti prohledávat
Zákeřnost
Omráčení (fyz)
-
hláška: “Bezvědomí”
-
pro tuto dovednost si připravte vhodnou měkčenou rekvizitu - obušek, klacek, plaňku z plotu, láhev…etc.
-
musí se provést ze zálohy (ideálně zezadu)
-
nesmí probíhat během boje
-
svoji oběť zásahem (do ramene - pravidlo o neútočení do hlavy zde platí také) pošlete do bezvědomí
-
trvání: viz obecná pravidla
Útok ze zálohy
-
hláška: “Za těžký”
-
zásah ze zálohy/zezadu je za těžké zranění
Tajná kapsa
-
hláška: není
-
můžete skrýt malý předmět, tak že ho u vás nikdo nenajde
-
maximální velikost předmětu je taková, aby se celý vešel do malého pytlíčku, který dostanete od organizátorů
Psychika
odolej psychickým
-
hláška: “Ne”
-
vztahuje se na dovednosti, které jsou označeny jako psychické (psych)
-
pokud je bojovník cílem nějaké psychické dovednosti, může odolat. Např. výslech, kámoši, rozkaz, navázání protivníka.
-
POZOR tato dovednost na magii nefunguje
Výslech (psych)
-
hláška: “Chci slyšet pravdu”
-
cíl musí popravdě odpovědět na otázku ano-ne
Kámoši (psych)
-
hláška: “Hej, kámo”
-
lze použít jen mimo boj
-
nelze použít na očividného nepřítele
-
cíl se bude chovat jako byste byli nejlepší přátelé
-
trvání 5 minut
Další nadání a specializace
V této kategorii najdete další dovednosti, se kterými se můžete ve hře setkat. Tyto dovednosti rozdělují mezi hráče pouze organizátoři, zpravidla na základě vašeho životopisu, situace vyplývající ze hry nebo zkrátka proto, že to dává z nějakého důvodu smysl.
Armádní výcvik
Léčba vlastních zranění
-
můžete si vyléčit pouze lehká zranění
-
takto lze vyléčit max 2 lehká zranění
-
je potřeba obvaz (pruh látky)
Tuhý kořínek
-
vydržíte +1 lehkých zranění
Válečnické zkušenosti
Tuhý kořínek
-
vydržíte +1 lehkých zranění
Berserkr
-
jedná se v podstatě o PTSD
-
aktivování dovednosti je závislé na spouštěcí situaci
-
ne na rozhodnutí postavy
-
situace vychází z prožitého válečného traumatu (zakomponujte do životopisu postavy)
-
situace nebude stejná pro každého berserka
-
příklady: všichni z jednotky jsou mrtví, postava je v pasti, váš nejlepší kámoš padl do zajetí…etc. kreativitě se meze nekladou.
-
je nutný roleplay - zahrajte jak vám ruplo v bedně, válečný běs…etc.
-
Ignorujete všechny lehké zranění
-
Každé těžké zranění, které obdržíte (ty, co projdou zbrojí), si počítáte jako lehké
-
Trvání do konce scény
-
na konci vás všechna zranění doženou (projeví se)
-
sečtěte a vyhodnoťte všechna zranění, které vaše postava odignorovala
-
Pokud jste neutržili žádné zranění, upadáte do bezvědomí.
Zloděj
Kapsářství (pasivní)
-
provádí se pomocí kolíčků
-
kapsáři, jsou jediní, kteří mají kolíčky
-
kapsář umístí na kradený/vykrádaný předmět 3 kolíčky
-
kolíčky se smí umísťovat jen po jednom
-
Je-li zloděj během umísťování odhalen, byl chycen při činu (umísťováním se myslí fyzické “přikládání” kolíčku na brašnu apod.)
-
ve chvili umístění třetího kolíčku, je předmět ukraden/vykraden
-
nelze s tím nic udělat
-
zloděj, který úspěšně umístil třetí kolíček, ihned dojde za organizátory a oznámí jim, kdo byl okraden
-
nalezené kolíčky vracejte prosím ORGům
Vykrádání obydlí (stanů) (pasivní)
-
zloděj si dřepne ke stanopytli a musí rozložit a složit rébus
-
rébus dodají organizátoři
Černý trh (pasivní)
-
zloděj zná lokaci černého trhu
-
tj. nakradené předměty může zpeněžit (info u orgů)
-
Ale ne každý předmět je drahý jako jiný
-
A kde je poptávka je i nabídka
-
Zloděj má přístup k seznamu odměn za předměty, které je potřeba “uklidit” (info u orgů)
Vrah
Podřezání
-
hláška: "Agonie"
-
vrah přejede cíli dýkou přes vršek hrudníku / klíční kosti (ne přes krk - bezpečnost)
-
lze použít pouze dýku
-
podřezání musí být provedeno ze zálohy (ideálně zezadu)
-
cíl upadá rovnou do agonie
Bílý paralt (jed)
-
hláška: "Paralýza + Otrava"
-
lze použít pouze dýku
-
jedná se o vylepšenou verzi otravy
-
cíl, který je otráven bílým paraltem je okamžitě paralyzován (po dobu otravy)
-
otrava probíhá standardně dle obecných pravidel
Lov hlav (pasivní)
-
né každý zná cenu lidského života
-
vrah často zná cenu na měďák přesně
-
vrah má přístup k seznamu odměn za “hlavy” místně příslušného obyvatelstva
-
ví jak je zpeněžit (info u orgů)
Další
Magická odolnost
-
Hláška: "Ne"
-
Vztahuje se na veškerou magii, která je cílená na vaši postavu
-
Tj. Nevztahuje se na plošná kouzla